Re: [android-developers] ClassNotFoundException Mientras añadiendo exte

To: android-developers@xxxxxxxxxxxxxxxx
Subject: Re: [android-developers] ClassNotFoundException Mientras añadiendo externo jars en Eclipse
From: Mark Murphy <mmurphy@xxxxxxxxxxxxxxx>
Date: Mon, 31 Oct 2011 13:51:25 -0400
Delivery-date: Mon, 31 Oct 2011 13:52:12 -0400
Dkim-signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=googlegroups.com; s=beta; h=x-beenthere:received-spf:mime-version:in-reply-to:references:from :date:message-id:subject:to:x-original-sender :x-original-authentication-results:reply-to:precedence:mailing-list :list-id:x-google-group-id:list-post:list-help:list-archive:sender :list-subscribe:list-unsubscribe:content-type; bh=hCuyCdhOn2+d/HqUHi4Oplh75YlBPn7YsKEn7RiWX5o=; b=RkjT+dJbpNHV07xVL8huLjsk702ov9cs29EXJr6ei6faiySKdCrrGZVYf5beyHMvml Fbv37uLcYf7u8FWk89JY0iB+rnPt/zQb6sTSkmc9hhh9jfplyGfvnaHuIWaGTv0DsRSu bpGiFKb9xGhB5xyvZoGLpdjNe6l9KUxlp1aT8=
Sender: android-developers@xxxxxxxxxxxxxxxx
1. Crear un *libs/ directorio en la raíz de vuestro proyecto (*i.*e., un *peer
de *src/, *res/, *etc.)

2. Copia el *JAR a *libs/

3. En *Eclipse, bien-clic sobre el proyecto, escoge Camino de Complexión >
Configura Camino de Complexión de la carta de contexto, clic en las Bibliotecas
*tab, clic el Añadir *JAR botón, y escoger vuestro *JAR del diálogo
de árbol

Este *recipe ha trabajado *reliably para mí. Como bonificación, también pone
cosas arriba de amablemente para orden-complexiones de línea, tener que necesitas que en
el futuro.

--
Mark *Murphy (un *Commons Guy)
*http://*commonsware.*com | *http://*github.*com/*commonsguy

_*Android Programación *Tutorials_ Versión 4.0 Disponible!

1. Create a libs/ directory in the root of your project (i.e., a peer
of src/, res/, etc.)

2. Copy the JAR into libs/

3. In Eclipse, right-click over the project, choose Build Path >
Configure Build Path from the context menu, click on the Libraries
tab, click the Add JAR button, and choose your JAR from the tree
dialog

This recipe has worked reliably for me. As a bonus, it also sets
things up nicely for command-line builds, should you need that in the
future.

On Fri, Oct 28, 2011 at 2:16 PM, Mourasman <mourasman@xxxxxxxxx> wrote:
> [...]
> my Android project and I've already ran out of possibilities.... I've
> tried dozens of different things, some of those which didn't even make
> much sense, but I'm getting desperate anyway, so...
>
> Anyway, I've tried the simple "Add External jar" to the build path,
> tried also checking the "Export" checkbox, tried importing the jar to
> the root folder of the project and doing "Add Jar", tried adding the
> jar to the "libs" folder, "assets" folder... Really, I think I tried
> all of them, and still no good!
>
> Does anyone have any idea of why this is happening?

Mark Murphy (a Commons Guy)
http://commonsware.com | http://github.com/commonsguy
http://commonsware.com/blog | http://twitter.com/commonsguy

_Android Programming Tutorials_ Version 4.0 Available!