[jboss-Usuario] [jBPM] - Migración de API de jBPM 3 a jBPM 5

To: User development <jboss-user@xxxxxxxxxxxxxxx>
Subject: [jboss-Usuario] [jBPM] - Migración de API de jBPM 3 a jBPM 5
From: Hui Onn Tan <do-not-reply@xxxxxxxxx>
Date: Sat, 10 Sep 2011 06:19:12 -0400
Auto-submitted: yes
Delivery-date: Sat, 10 Sep 2011 06:20:14 -0400
Sender: jboss-user-bounces@xxxxxxxxxxxxxxx
*Hui *Onn Bronceado [*http://comunidad.*jboss.*org/Personas/*huionn] creó la Migración

"de API de la discusión de *jBPM 3 a *jBPM 5"

para ver la discusión, visita: *http://comunidad.*jboss.*org/Mensaje/625858#625858

*Hi,
Ahora estoy desarrollando un sistema de administración del caso que utiliza *Nuxeo Marco de Administración del Caso. Aun así, su administración de tarea y *workflow es bastante *restrictive.
Me gustaría para hacer el sistema más *adaptive por integrar con *jBPM5 (los procesos + gobierna + acontecimientos).

En *Nuxeo EP, hay *jBPM 3 integración con servicio *APIs a *encapsulate *jBPM3 *APIs. Mi plan es para seguir el existiendo servicio *APIs tanto tan posible y reemplazar la implementación con *jBPM 5. Técnicamente hablando, es de hecho no una migración pero integración nueva porque *jBPM3 códigos relacionados todavía quedarán cuando es.

Mis cuestiones:
1. He leído sobre "*jBPM5 herramienta de migración proyecto". Es esto proyecta ya capaz de a "mapa *jBPM3 uso de API a *jBPM5 uso de API"?

2. Si lo tengo que hacer a mano, es allí cualquier directriz general en hacer tan?

3. Por ejemplo, *org.*jbpm.*graph.*exe.*ProcessInstance el API es diferente con *org.*jbpm.*workflow.Caso.*WorkflowProcessInstance. Para conseguir algunos atributos como *processInstance.*getStart() Y *processInstance.*getEnd(), tengo que utilizar *org.*drools.Acontecimiento.Proceso.*ProcessEventListener Para poner los valores a *workflowProcessInstance variables (*WorkflowProcessInstance.*setVariable)?

No soy familiar con *jBPM API. Complacer corregirme si soy mal.

*Thanks.

Empieza una discusión nueva en *jBPM en Comunidad
[*http://comunidad.*jboss.*org/Escoge-contenedor!Entrada.*jspa?*contentType=1&*containerType=14&contenedor=2034]

Hui Onn Tan [http://community.jboss.org/people/huionn] created the discussion

"API Migration from jBPM 3 to jBPM 5"

To view the discussion, visit: http://community.jboss.org/message/625858#625858

Hi,
Now I am developing a case management system using Nuxeo Case Management Framework. However, its task management and workflow are quite restrictive.
I would like to make the system more adaptive by integrating with jBPM5 (processes + rules + events).

In Nuxeo EP, there is jBPM 3 integration with service APIs to encapsulate jBPM3 APIs. My plan is to follow the existing service APIs as much as possible and replace the implementation with jBPM 5. Technically speaking, it is actually not a migration but new integration because jBPM3 related codes will still remain as is.

My questions:
1. I have read about "jBPM5 migration tool project". Is this project already capable of "to map jBPM3 API usage to jBPM5 API usage"?

2. If I have to do it manually, are there any general guideline in doing so?

3. For example, org.jbpm.graph.exe.ProcessInstance API is different with org.jbpm.workflow.instance.WorkflowProcessInstance. In order to get some attributes like processInstance.getStart() and processInstance.getEnd(), I have to use org.drools.event.process.ProcessEventListener to set the values into workflowProcessInstance's variables (WorkflowProcessInstance.setVariable)?

I am not familiar with jBPM API. Please correct me if I am wrong.

Thanks.

Start a new discussion in jBPM at Community
[http://community.jboss.org/choose-container!input.jspa?contentType=1&containerType=14&container=2034]