[jboss-Usuario] [jBPM] - Re: jBPM5 - Drools Guvnor

To: User development <jboss-user@xxxxxxxxxxxxxxx>
Subject: [jboss-Usuario] [jBPM] - Re: jBPM5 - Drools Guvnor
From: Chris Nash <do-not-reply@xxxxxxxxx>
Date: Tue, 20 Sep 2011 15:57:32 -0400
Auto-submitted: yes
Delivery-date: Tue, 20 Sep 2011 15:58:15 -0400
Sender: jboss-user-bounces@xxxxxxxxxxxxxxx
Chris Nash [*http://comunidad.*jboss.*org/Código/de personas_*monkey] creó la discusión

"*Re: *jBPM5 - *Drools *Guvnor"

para ver la discusión, visita: *http://comunidad.*jboss.*org/Mensaje/627606#627606

> *Jim *Dwyer escribió:
>
> tengo ambos *jBPM5 y *Drools *Guvnor arriba y corriendo.  Estoy fallando para ver la conexión entre el dos.  Puedo crear un *workflow en *Guvnor y salvarlo.  Qué hace *jBPM uso que almacenó *workflow?

Puedes importar el *workflow a *Eclipse. Si te ha *Eclipse *hooked hasta *Guvnor (pregunta si necesitas direcciones en este), puedes Importar el *workflow y verlo, lo modifica y salvarlo respalda a *Guvnor. Entonces el autor original del *workflow (o cualquiera más que tiene acceso a *Guvnor) puede ver el modificado *workflow.

Esto es especialmente útil si, dice, tienes un ramo de las personas empresariales que hacen *workflows. Pueden crear el *workflows, entonces un *developer puede *grab el incompleto *workflow de *Guvnor,  todo "el gancho hasta" marca trabaja, lo salva respalda a *Guvnor y dejar el empresarial *dudes juego con él.

Hope estas ayudas!

Empieza una discusión nueva en *jBPM en Comunidad
[*http://comunidad.*jboss.*org/Escoge-contenedor!Entrada.*jspa?*contentType=1&*containerType=14&contenedor=2034]

Chris Nash [http://community.jboss.org/people/code_monkey] created the discussion

"Re: jBPM5 - Drools Guvnor"

To view the discussion, visit: http://community.jboss.org/message/627606#627606

> Jim Dwyer wrote:
>
> I have both jBPM5 and Drools Guvnor up and running.  I am failing to see the connection between the two.  I can create a workflow in Guvnor and save it.  How does jBPM use that stored workflow?

You can import the workflow into Eclipse. If you have Eclipse hooked up to Guvnor (ask if you need directions on this), you can Import the workflow and view it, modify it and save it back to Guvnor. Then the original author of the workflow (or anyone else who has access to Guvnor) can see the modified workflow.

This is especially useful if, say, you have a bunch of business people making workflows. They can create the workflows, then a developer can grab the incomplete workflow from Guvnor, do all the "hook up" to make it work, save it back to Guvnor and let the business dudes play with it.

Hope this helps!

Start a new discussion in jBPM at Community
[http://community.jboss.org/choose-container!input.jspa?contentType=1&containerType=14&container=2034]