mongodb-user
[Arriba] [Todas las Listas]

Re: [mongodb-Usuario] Re: Sharded mongodb-3.0.5 lento downs

To: mongodb-user <mongodb-user@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Subject: Re: [mongodb-Usuario] Re: Sharded mongodb-3.0.5 lento downs
From: Asya Kamsky <asya@xxxxxxxxxxx>
Date: Wed, 9 Sep 2015 15:06:53 -0700
Delivery-date: Wed, 09 Sep 2015 18:18:06 -0400
Dkim-signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=googlegroups.com; s=20120806; h=mime-version:in-reply-to:references:date:message-id:subject:from:to :content-type:content-transfer-encoding:x-original-sender :x-original-authentication-results:reply-to:precedence:mailing-list :list-id:x-spam-checked-in-group:list-post:list-help:list-archive :sender:list-subscribe:list-unsubscribe; bh=OKDOgmgaj9F3KRUobVhKWqNLMcXmaeGm8/EpofcXEnY=; b=FDwd0H11b4k1H9Z6aY0lNHtpDXcaREBRMz5nozka14KxXzVfV64aeJVJJ5XNZh9PdY U64efSQFBqo8gl7d9Xo69d/5HCYGWXfnHuTDxDzpZ7L5y3jjRqo6zp9F8M9W0puiyIwy nZTWCD8DusVWny4hInfuXqKWJIj5i4IKI0/d61eOQs0xb3/1BNRx4I8hI77HH6/hBYAw kAg/q30iGYkqN7YJSmam+gV0PS9zxKDwARLgt8fnprY1gtWhYb4o5ti0YS1WfQ2o36Uf sZrwnR0AU5l/JdWYkIBK3sLl+lyCn6i1wW4MBQuewLAkmiiiksCx7K0Mgc+fQeWGw8aU SUbQ==
Dkim-signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=mongodb.com; s=google; h=mime-version:in-reply-to:references:date:message-id:subject:from:to :content-type:content-transfer-encoding:x-original-sender :x-original-authentication-results:reply-to:precedence:mailing-list :list-id:x-spam-checked-in-group:list-post:list-help:list-archive :sender:list-subscribe:list-unsubscribe; bh=OKDOgmgaj9F3KRUobVhKWqNLMcXmaeGm8/EpofcXEnY=; b=HwH81DGH0AURD3ibVEZSVacK2slq1KhdCiU6qgyeuiXkzNWwWhCeBK/wXicSa4yb4B n9eRQWEQvEzOgkwevDW/rVbP+1k14A2UmZm/3FQqkTuOdKC7gTU4szXkPRFoOU4y4KNi +52QmfkYYqwGDtnzGnlaZVItSbRePEmN+Ol+Y=
Sender: mongodb-user@xxxxxxxxxxxxxxxx
Primer - no saca *swap configuración, *otherwise conseguirás OOM
*killer asesinato *mongod (a no ser que aquello es de hecho lo que quieres que
parece inusual).

Preguntándose por qué tienes tal memoria baja para *wired tigre *cache - normal
sería a medias la memoria física - es este nodo que corre otros
procesos?

Mostraste una operación lenta sola en el *log - estoy adivinando cualquier cosa
está causando el problema está corriendo a la vez así que tendrías que
examinar el lleno *log - recomiendo *mplotqueries de *Mtools aquí:
*http://*blog.*rueckstiess.*com/*mtools/2014/04/13/*mtools-introducción.*html
 Te puede dar una representación visual guapa de lo que es despacio y puedes ser capaz a sitio de que lo que está causando esto - *heavy el mapa/reduce
trabajos, agregaciones, las clases en memoria pueden todos causan *algunos* de esto, pero
ellos  todos dejan evidencia en el *logs.

*Asya

--
[...]

First - don't remove swap configuration, otherwise you will get OOM
killer killing mongod (unless that's actually what you want which
seems unusual).

Wondering why you have such low memory for wired tiger cache - normal
would be half the physical memory - is this node running other
processes?

You showed a single slow operation in the log - I'm guessing whatever
is causing the problem is running at the same time so you should
examine the full log - I recommend mplotqueries from Mtools here:
http://blog.rueckstiess.com/mtools/2014/04/13/mtools-introduction.html
 it can give you a nice visual representation of what is slow and you
may be able to spot from that what is causing this - heavy map/reduce
jobs, aggregations, sorts in memory can all cause *some* of this, but
they would all leave evidence in the logs.

Asya