[opensuse] Re: Re: Kmail O Chrome behavior

To: opensuse@xxxxxxxxxxxx
Subject: [opensuse] Re: Re: Kmail O Chrome behavior
From: Michael Powell <nightrecon@xxxxxxxxxxx>
Date: Sun, 25 Sep 2011 02:02:41 -0400
Constante *Brouerius furgoneta *Nidek escribió:

> estoy corriendo 4 *desktops en *KDE. Número uno para *kmail, número dos puesto que
> *skype, número 3 puesto que *chrome y 4 cuando patio.
> Tan si estoy trabajando en mi *kmail y ver un URL que quiero ver no puedo
> acabar mi *kmail trabajo pero el *desktop cambios a *Chrome es *instantly.
> Puede esto *behavior ser controlado por algo como Foco *tab o #el #foco que
> #robar prevención? Tiene nunca mirado a estas dos funciones.

Sí, utilizo mi virtual *desktops así también. Además de la prevención
de foco que pone a Alto, también puedes seleccionar un específico *desktop donde puedes forzar el navegador para quedarse. *Desktop 1 puesto que me es Delfín, 2 es *Konsole, 3
es para navegador de web, 4 es para *Kontact. Asigno el navegador de web *desktop 3 y conjuntamente
con la prevención de foco puesta a alto conseguirás el
*behavior te está buscando. Cuándo yo clic en un vínculo en *Kontact el *URI
abre en el navegador pero no cambia a él, pero restos en *Kontact. Entonces
*whenever lo quiero ver justo cambio a *desktop 3 y es allí *ready
y esperando.

-Mike

Constant Brouerius van Nidek wrote:

> I am running 4 desktops in KDE. Number one for kmail, number two for
> skype, number 3 for chrome and 4 as playground.
> So if I am working on my kmail and see an URL that I want to see I cannot
> finish my kmail work but the desktop changes to Chrome is instantly.
> Can this behavior be controlled by something like Focus tab or focus
> stealing prevention? Have never looked into these two functions.

Yes, I use my virtual desktops like this as well. In addition to the focus
prevention setting to High, you can also select a specific desktop where you
can force the browser to stay. Desktop 1 for me is Dolphin, 2 is Konsole, 3
is for web browser, 4 is for Kontact. I assign the web browser desktop 3 and
in conjunction with the focus prevention set to high you will get the
behavior you are looking for. When I click on a link in Kontact the URI
opens in the browser but doesn't switch to it, but remains in Kontact. Then
whenever I want to view it I just switch to desktop 3 and it's there ready
and waiting.

-Mike