Re: [opensuse] Discrepancia colors pantalla/printer

To: opensuse@xxxxxxxxxxxx
Subject: Re: [opensuse] Discrepancia colors pantalla/printer
From: Karl Sinn <news@xxxxxxxxxxxx>
Date: Sat, 1 Oct 2011 20:17:31 +0200
Dkim-signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/relaxed; t=1317493058; l=636; s=domk; d=budostore.de; h=Content-Transfer-Encoding:Content-Type:Mime-Version:References: In-Reply-To:Subject:To:From:Date:X-RZG-CLASS-ID:X-RZG-AUTH; bh=4hRMJI8fs2aHf0kTRG5nHLxfnHg=; b=GX325ZewoxrJUQYs8b0ZeJr/5AiOXCqtBB7p4IyuYro516LVsmOlIlEUboBmPL2NvUg uDG/tITInj/1XVgCrh40Lmtml108Lq4aZHnJcD8vRMPkhY8TZcqF0ByhFqZzpHMupwRGs RhUlyLWZ84cuQVzVJ/nyQWrw+bWlrWLgA9Y=
> Es allí un método para eliminar/reduce las discrepancias entre el
> *colors veo en mi pantalla y los resultados en papel imprimido?
> Tia
> Andre *den *Oudsten

El *printer y la pantalla utiliza métodos diferentes para mostrar *colors, *therefor no todo el *colors que puedes ver en la pantalla puede ser producida por vuestro *printer. Un perfecto cabido entre *printer y la pantalla no es posible.
En todo caso, hay métodos para ajustar la manera *colors es mostró/imprimido con *color perfiles.
No soy familiar con su uso, pero si preguntas *google para "*color perfil", "perfil de ICC", "*color administración" tendrías que conseguir la información necesitada.

Karl

> Is there a method to eliminate/reduce the discrepancies between the
> colors I see on my screen and the results on printed paper?
> Tia
> Andre den Oudsten

The printer and the screen use different methods to display colors, therefor not all the colors that you can see on the screen can be produced by your printer. A perfect fit between printer and screen is not possible.
Anyway, there are methods to adjust the way colors are displayed/printed with color profiles.
I'm not familiar with their use, but if you ask google for "color profile", "ICC profile", "color management" you should get the needed information.

Karl